نکات مهم کاهش مصرف انرژی در نصب کولرهای گازی

نکات مهم کاهش مصرف انرژی در نصب کولرهای گازی

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

نکات مهم کاهش مصرف انرژی در نصب کولرهای گازی

استفاده صحیح و راندمان مناسب کولر گازی ها علاوه بر افزایش راندمان این دستگاه ها باعث کاهش مصرف برق در کولرگازی ها و اسپلیت ها می شود. کاهش مصرف انرژی در هنگام استفاده از این دستگاه ها نیازمند اطلاعاتی است که به شما کمک می کند علاوه بر داشتن هوای خنک و مطبوع در تابستان، هزینه کمتری برای برق مصرفی خود بپردازید. و در صورت عدم توجه به این نکات باید هزینه های گزافی برای انرژی و تعمیرات بپردازید. اگر می خواهید در روزهای گرم تابستان بدون نگرانی از پرداخت قبوض سنگین برق از هوای خنک لذت ببرید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم ترین نکات کاهش مصرف برق در سیستم های تهویه آشنا شوید.

نکات اساسی هنگام خرید کولر گازی برای کاهش مصرف برق در کولر گازی
هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت نکات زیادی مورد توجه خریداران قرار می گیرد از جمله:

ظرفیت دستگاه
قدرت خنک کنندگی دستگاه
ظاهر دستگاه و غیره.
یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد میزان مصرف انرژی دستگاه است. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام خرید اسپلیت برای کاهش مصرف انرژی در آینده باید به آنها توجه کنید:

برچسب انرژی و اینورتر
هنگام خرید کولر گازی، یک کمپرسور اینورتر با برچسب انرژی انتخاب کنید:

آ
A +
A ++
ب
بودن. زیرا داشتن اینورتر و برچسب انرژی در دسته بندی های بیان شده نشان دهنده کاهش مصرف انرژی و کارایی بیشتر دستگاه نسبت به نمونه های مشابه می باشد. وجود اینورتر باعث کاهش و افزایش سرعت کمپرسور در شرایط دمایی مطلوب می‌شود و مانند مدل‌های بدون اینورتر، کمپرسور برای تنظیم دما خاموش و روشن نمی‌شود، زیرا باعث مصرف برق بالا می‌شود.

دستگاه های اینورتر علاوه بر کاهش مصرف برق، کنترل دمای بسیار خوبی نیز دارند.

متناسب با شرایط آب و هوایی کولر و اسپلیت بخرید
توصیه می کنیم دستگاهی را خریداری کنید که با شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید مناسب باشد. به عنوان مثال استفاده از اسپلیت مناسب در مناطق معتدل برای مناطق گرمسیری ضروری نیست و نه تنها مصرف انرژی را کاهش نمی دهد، بلکه خنک کنندگی کمی دارد و عمر دستگاه را کوتاه می کند. خرید تهویه مطبوع باید با توجه به کلاس اقلیمی منطقه انجام شود:

موتور دستگاه کلاس T1 به این معنی است که دستگاه برای آب و هوای معتدل مناسب است.
کمپرسورهای کلاس T2 به این معنی است که دستگاه برای آب و هوای گرم و نیمه خشک مناسب است.
کمپرسور کلاس T3 به ​​این معنی است که دستگاه برای شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب (حوایی) مناسب است.
دستگاهی را با کمپرسور مناسب برای محل نصب انتخاب کنید
کمپرسورهای کولر گازی و اسپلیت در سه نوع پیستونی، روتاری و اسکرول تولید و به بازار عرضه می شوند که هر کدام برای مناطق خاصی کارایی بیشتری دارند:

کمپرسور اسکرول برای ظرفیت خنک کنندگی بالا بیش از 24000 BTU
کمپرسور پیستونی برای توان خنک کننده بالای 24000 BTU
کمپرسور روتاری برای مناطقی که در معرض نور مستقیم خورشید نیستند و جریان هوا دارند
انتخاب مناسب ظرفیت کولر گازی
یکی از گزینه های اساسی توجه به ظرفیت کولر گازی است که به طور کلی روی برچسب انرژی دستگاه قابل مشاهده است. اگر برچسب انرژی متناسب با ظرفیت فضای مورد نظر انتخاب شود، مصرف انرژی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که اگر در طبقه بالای ساختمان هستید و سقف شما در معرض نور مستقیم خورشید است و باعث انتقال حرارت بیشتر به واحد شما می شود، بهتر است برای هر متر مربع فضای اتاق یا سالن بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ BTU ظرفیت کولر گازی باشد. تهویه مطبوع را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اتاق نشیمن 25 متر مربع در طبقه وسط یک ساختمان برای دستگاهی با ظرفیت 12000 BTU مناسب است.

به مصرف برق محیط توجه کنید
اگر واحد کنتور برق ساختمان شما 25 آمپر است، مجموع آمپر دستگاهی که می خرید نباید از 20 آمپر بیشتر شود. البته توجه داشته باشید که آمپر مشخص شده روی دستگاه به معنای مناسب بودن آمپر برای راه اندازی اولیه دستگاه است و پس از آن جریان مصرفی تقریباً 30 درصد کمتر از آمپر راه اندازی خواهد بود.

نوع کولر گازی و اسپلیت
توصیه می کنیم به جای خرید یک دستگاه با ظرفیت بالا، برای هر اتاق کم ظرفیت، چند دستگاه متناسب با اندازه هر اتاق تهیه کنید. همچنین قدرت خنک کنندگی و ظرفیت دستگاه را با توجه به مساحت فضای خود انتخاب کنید. به تبلیغات شرکت های واردکننده در رابطه با برندها توجه نکنید. هیچ دستگاهی با اینورتر مصرف انرژی را تا 60 درصد کاهش نمی دهد. و دستگاه را با توجه به نیاز و منطقه خود و محل نصب دستگاه به دقت انتخاب کنید.

 

منبع:

https://serviskaran.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c/




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401 ساعت : 21:49
بازدید : 410

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: